החשיבות של מעורבות הלומד בתהליך הלמידה
בשיעור הראשון שלמדנו בכיתה התחברתי מאוד למשפט שהוצג בפתיחת השיעור שמעלה את התובנה שעל מנת להפוך את הלמידה לאפקטיבית ופעילה המורה חייב לשתף את הלומד בתהליך הלמידה.
כאשר המורה מעביר את המידע בצורת דיבור או אפילו מציג את המידע, הלומד הוא חלק פסיבי והסיכוי שהוא יבין או יזכור את המידע הוא קלוש. לעומת זאת, כאשר הלומד מעורב ושותף בתהליך הלמידה, הוא יבין את החומר הלימודי ויפנים אותו טוב יותר.
במסגרת שיעורי ערבית אני מלמדת את עקרונות האסלאם. אני מעבירה את הידע לתלמידים בעזרת מצגות, סרטונים ודפי מידע. בעקבות השיעור וההבנה כי הלומד צריך להיות שותף בתהליך הלמידה על מנת שהלמידה תהיה אפקטיבית יותר, אני מתכוונת השנה לחלק את הכיתה לקבוצות של 4-5 תלמידים וכל קבוצה תכין עבודה מתוקשבת שתעסוק בעיקרון מרכזי אחד בדת האסלאם. חברי הקבוצה יציגו את עבודתם בפני תלמידי הכיתה.
ליאת ברקו
כאשר המורה מעביר את המידע בצורת דיבור או אפילו מציג את המידע, הלומד הוא חלק פסיבי והסיכוי שהוא יבין או יזכור את המידע הוא קלוש. לעומת זאת, כאשר הלומד מעורב ושותף בתהליך הלמידה, הוא יבין את החומר הלימודי ויפנים אותו טוב יותר.
במסגרת שיעורי ערבית אני מלמדת את עקרונות האסלאם. אני מעבירה את הידע לתלמידים בעזרת מצגות, סרטונים ודפי מידע. בעקבות השיעור וההבנה כי הלומד צריך להיות שותף בתהליך הלמידה על מנת שהלמידה תהיה אפקטיבית יותר, אני מתכוונת השנה לחלק את הכיתה לקבוצות של 4-5 תלמידים וכל קבוצה תכין עבודה מתוקשבת שתעסוק בעיקרון מרכזי אחד בדת האסלאם. חברי הקבוצה יציגו את עבודתם בפני תלמידי הכיתה.
ליאת ברקו

מצוין ליאת, נשמח לשמוע איך מצליח הפרויקט הקבוצתי בכיתה.... התמונה נהדרת ומתאימה כל כך! תודה
השבמחק